Mehatronikas skolas nodarbības Vidzemes augstskolā

mehatronika

Eiropas Sociālā fonda projekta Atbalsts izglītojamo individuālo kompeteņču  attīstībai  ietvaros, Alojas novada skolēniem 2018./2019. mācību gadā reizi mēnesī bija iespēja  iepazīties un izzināt  mehatronikas un programmēšanas jomu, darbojoties   Mehatronikas un robotikas skolā Vidzemes augstskolā, Valmierā.

Nodarbībās apmeklēja 7 Staiceles pamatskolas skolēni un viens Alojas Ausekļa vidusskolas skolēns. Nodarbības vadīja Vidzemes Augstskolas lektors Valdis Vīksna.

Kursa sākumā runājām par elektrību, elektrodrošību un tās riskiem. Lai izprastu, kā elektrība darbojas, iepazināmies ar dažādām mēriekārtām. Mācījāmies saslēgt elektrības ķēdes, tad pievienojām tām mirdzdiodes, rezistorus, tranzistorus, sensorus. Uzzinājām par elektronikas un programmatūras platformu Arduino, mācījāmies to programmēt.

Tās bija ne tikai teorētiskas mācības, bet katrai tēmai pasniedzējs paskaidroja, kur dzīvē praktiski to var pielietot. Piemēram, izveidojām luksoforu, kurā ieprogrammējām katras gaismas degšanas ilgumu. Vecāko klašu zēni apguva arī lodēšanas prasmes.

Visinteresantākā bija nodarbība Vidzemes Augstskolas Virtuālajā un papildinātās realitātes laboratorijā, kur iepazināmies ar jaunākajām tehnoloģiskajām iespējām, kuras var izmantot gan mācībās skolā, gan izklaidēs, piemēram, datorspēlēs, kur  tradicionālā datorpele un klaviatūra tiek aizstātas ar trīs dimensiju manipulatoru, datu cimdu,  skārienjūtīgām virsmām, žestiem, rokas vai galvas pozīcijas izsekošanas ierīcēm. Datoru vietā tiek izmantotas stereoskopiskie ekrāni, galvas displeji vai projekcijas sienas. Tas patiešām bija aizraujoši!

Skolēnu atziņas par iegūto Mehatronikas un robotikas skolā:

  • Bija interesanti, bet dažreiz grūti saprast sarežģītākās lietas. Man patika! Ja netiku galā, draugi palīdzēja.
  • Es uz nodarbībām braucu jau otro gadu un man tas ir interesanti. Ja būs iespēja, turpināšu! Barošanas bloks, ko pats nodarbībās uztaisīju, man noderēs!
  • Visgarākā bija pirmā nodarbība, visīsākā pēdējā, jo katru reizi palika arvien interesantāk, un nodarbības likās īsākas.
  • Zināšanas man noteikti noderēs, bet tagad zinu, ka par mehatroniķi nemācīšos.
  • Vislabāk man patika virtuālajā laboratorijā, kur spēlējam spēles ar virtuālajām brillēm un klasē bija tas, kas patiesībā tur nebija.

Regnārs Nerips, Staiceles pamatskolas 7. klase

01

mehatrinika2

mehatronika3

mehatronika4

mehatronika5