Informācija par pasākumu
|
Pasākuma apraksts
|
Laiks:
2021. gada 25.marts
Vieta, pasākuma formāts:
Staiceles pamatskola, tiešsaistes pasākums
Klase: 6. – 9.
Nosaukums:
Dokumentālā filma LIDIJA
|
“Lidija" ir 2017. gadā izdota Latvijas dokumentālā filma. Filmas režisors ir Andrejs Verhoustinskis.
Filmas galvenā varone, Lidija Doroņina-Lasmane, sevi neatzīst par disidenti. Četrpadsmit gadus cietumā viņa pavadījusi par to, ka vēlējās saglabāt savu pārliecību un savus principus.
Par ko stāsta filma, daži skatītāju viedokļi:
- Filma par stipriem cilvēkiem. Par baisiem notikumiem. Skaudra, bet izcila filma.
- Cik smagi laiki ir bijuši mūsu senčiem, cik daudz bija jāstrādā, lai dabūtu naudu ēdienam. Uzturēt ģimenes. Tālus ceļus iet uz pilsētām.
- Stāsts ir par Lidiju, kura izcieta komunisma grūtības. Viņa palīdzēja latviešu partizāniem, par to viņu aizsūtīja uz čeku, kur viņu pratināja. Viņa tika sodīta 3.reizes. Pēc tam Lidiju ar lopu vagoniem aizveda līdz Urāliem, kur bija jāvelk baļķi no upes. Viņa saslima un aizsūtīja uz slimnīcu, kur viņa iepazinās ar savu vīru. 1954. gadā pēc Staļina nāves Lidija atgriezās dzimtajās mājās.
- Filma ''Lidija'' - cienījama vecuma sievietes stāsts, par šausmīgo laiku, netaisnību, skumjām, sāpēm, kuras cietusi mūsu tauta 19. gs. vidū.
Filmā caurvijas arī pozitīvā nots, kuru cilvēki arī tad, lai kā, nav sevi pazaudējuši. Uztverama nebeidzamā virzība, spēja iet uz priekšu, saglabāt patriotismu sevī un ģimenē, attīstīties, nepadoties.
|
Laiks:
2021. gada 22.marts – 31. maijs
Vieta, pasākuma formāts:
Staiceles pamatskola, tiešsaistes pasākums
Klase: 4. – 9.
Nosaukums:
Koncertlekcija
Imants Kalniņš. 80
|
“Imants Kalniņš. 80” ir digitālā koncertlekcija skolēniem, kas veltīta Imantam Kalniņam, vienam no izcilākajiem latviešu komponistiem, kurš 2021. gada maijā svin 80 gadu jubileju.
Programmā dzirdējām skaistākās un iemīļotākās Imanta Kalniņa dziesmas, izbaudījām mūziku, kas vienmēr ir jauna. Koncertlekcijas vadītāja dziedātāja Ieva Sutugova skolēniem pastāstīja svarīgāko, kas katram būtu jāzina par komponista dzīvi un daiļradi.
Skolēnu viedokļi par pasākumu:
- I. Kalniņa mūzika ir interesanta, atraktīva, skanīga, priecīga, bet sarežģīta ar dziļu domu;
- Tā ir mūzika jebkurai gaumei;
- Dziesmas ir “lipīgas”, tāpēc ātri iepatīkas;
- Kalniņā mūzika ir dziļa, liriska, lipīga, ģeniāla, melodiska, sirsnīga, aizkustinoša un skaista;
- Tā ir pazīstama un dzirdēta mūzika.
|
Laiks:
2021. gada 21. aprīlis – 31. maijs
Vieta, pasākuma formāts:
Staiceles pamatskola, tiešsaistes pasākums
Klase: 1. – 9.
Nosaukums:
Latvijas kinematogrāfistu savienības projekts “Kino visiem un visur Latvijā”
|
Projekta „Kino visiem un visur Latvijā” ietvaros skolām tika dota iespēja noskatīties18 filmas.
Skolēni iepazina latviešu kino filmas ar ļoti plašu tematiku: animācijas un bērnu filmas, filmas par vēsturiskām personībām un notikumiem, par latviešu populārās mūzikas un Dziesmu svētku vēsturi, kā arī mūsdienās ļoti aktuālu tēmu – interneta drošību. Neizpalika arī latviešu literatūras klasika un filmas par laikmetīgās mākslas izpratni.
Skolēnu viedokļi pēc filmu seansiem:
- Interesanta multenīte. Arī akli cilvēki var lasīt grāmatas. Man patika, ka dalās ar draugu ar konfektēm. Grāmatas var lasīt kopā ar draugiem. (Animācijas filma “Es gribu redzēt rūķīšus”)
- Darbi jādara katru dienu un pašiem, nevis jāgaida Laimes lācis. Nevajag stāstīt maziem bērniem, ka ir Laimes lācis. Cilvēkiem pašiem jābūt čaklākiem. (Animācijas filma “Laimes lācis)”
- Filmā bija rādīts par dzīvniekiem, kas dzīvo atkritumos. Tur daži dzīvnieki pat iesprūda vai kaut kas pie viņiem pielipa, ko viņi nedabūja nost un dēļ tā dzīvnieki ziemā var nosalt un nomirt. Tur arī bija rādīts, kā dzīvniekiem uzbrūk, kā viņus nošauj. Es domāju, ka varētu atkritumus nevis izgāzt, bet izgāzt kādos konteineros, lai nebūtu tik liels piesārņojums. Man šķiet, ka vajadzētu šķirot atkritumu, pirkt lietas, ko var izmantot vairākas reizes, kad iet uz veikalu - lietot audumu maisiņus, nemetāt atkritumus pa mežiem, ceļmalām, vai arī cilvēku pagalmos, jūrās, upēs, dīķos, un parkos, jo ir putni/ dzīvnieki, kas viņus var apēst un nomirt. Un arī, ja tu redzi, ka mētājas uz zemes atkritums, paņem viņu un iemet miskastē, nevis atstāj uz zemes. (Filma “Leiputrija)”
- Laba filma; Uzzināju, kas notika daudz gadus atpakaļ; Filmā ļoti labi tika izskaidrots, kas notika un kādēļ notika; Būtu interesanti uzzināt, ko filmas varoņi domā tagad, kā viņi dzīvo tagad, ko viņi dzīvē sasnieguši, ko tagad viņi domā par to laiku 1986.gadu; Mana atziņa- dzīvē reizēm nākas nožēlot to, ko nevajadzēja darīt. (Filma “Vai viegli būt jaunam”)
- Filma ir par septiņgadīgu meiteni Billi, kura dzīvo bagātā un nabadzīgā pasaulē. No vecmāmiņas stāstītā, meitenei šķiet, ka Leijputrija ir sapņu pasaule, kuras patiesībā nemaz nav, bet par to var sapņot. Man patika filmā, ka Billei bija draugi, bet nepatika tas, ka viņa nesaņēma no mātes sirsnību. Tēvs un vecāmāte gan rūpējās par viņu. Tomēr Bille pierādīja sevi, ka var no šādas dzīves izrauties. Manuprāt, filma bija diezgan tāda nopietna un pat reizēm smaga. (Filma “Bille”)
|
Laiks:
2021. gada 24. un 25. maijs
Vieta, pasākuma formāts:
Staiceles pamatskola, tiešsaistes pasākums
Klase: 1. – 6.
Nosaukums:
Radošās digitālās darbnīcas
|
Ventspils digitālā centra digitālās tiešsaistes nodarbības – digitālās mākslas darbnīca, datorgrafikas darbnīca un trīs dimensiju (3D) mākslas darbnīca. Skolēni nodarbībās apguva prasmes dažādās aplikācijās zīmēt, krāsot, veidot apsveikumus, plakātus, video sveicienus un izzināja arī 3D iespējas.
Skolēnu vidējais vērtējums (10 ballu sistēmā) par nodarbību lietderīgumu ir augsts – 9.
Skolēnu viedokļi par nodarbībās apgūto:
- Atklāju jaunas lietotnes. Iemācījos, kā uz datora zīmēt, kā kaut ko nokopēt
- Tagad zinu šīs lietotnes un tās daudz izmantošu
- Iemācījos veidot kompozīciju. Labāk zīmēt. Darboties ar krāsām
- Tagad veidošu apsveikumus un plakātus digitāli
- Apguvu jaunu rīku joslu. Rosināju savu fantāziju. Nezināju tādas iespējas, ka programma prot no maniem ķeburiem piedāvāt gatavus objektus no kuriem vēl varu izvēlēties sev tīkamo
- Es iemācījos taisīt pati savu plakātu un pielikt video un mūziku vai paša izvēlētu video
- Uzzināju, kas ir 3D printeris, kā darboties ar Tinkercad un, kā veidot modeļus
- Es iemācījos atšķirt D2 un D3 modeļus
- Tagad zinu kā datorā var uztaisīt 3D lietiņas. Iemācījos uztaisīt piekariņu. Pamēģināju aplikācijā arī uztaisīt krūzīti.
|